logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۴۰۳۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر قیدار خبر داد:

برگزاری جشنواره استانی آئینی سنتی خدابنده 

برگزاری-جشنواره-استانی-آئینی-سنتی-خدابنده 
رئیس شورای اسلامی شهر قیدار از برگزاری سومین جشنواره استانی آئینی سنتی خدابنده با عنوان «دیارمهربانی» در شهر قیدار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، صفرعلی اسلامی اظهار کرد: سومین جشنواره استانی آئینی سنتی خدابنده با عنوان «دیارمهربانی» 24 تا 31 شهریور ماه در پارک خانواده شهر قیدار برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قیدار برگزار خواهد شد افزود: جشنواره استانی آئینی سنتی خدابنده در هشت بخش انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قیدار ادامه داد: نمایش‌های بومی و آئینی سنتی بر اساس قصه‌ها و حکایت‌های ترکی، بازی‌های بومی محلی و آئین‌های ترکی و لباس‌های بومی محلی در راستای ترویج فرهنگ حجاب از جمله بخش‌های این جشنواره است.

وی اضافه کرد: آش و غذاهای محلی، موسیقی محلی (آشیق) شامل حکایات و قصه‌های کهن، ادبیات بومی (ترکی) داستان‌ها و نقل‌ها، عکاسی از جاذبه‌های طبیعی و توریستی استان زنجان و هنرهای تجسمی از دیگر بخش‌های این جشنواره سنتی است.

وی با دعوت از عموم هنرمندان برای ارسال اثر در بخش‌های هشت‌گانه جشنواره عنوان کرد: تولیدکنندگان صنایع‌دستی، محصولات دامی، کشاورزان و آشپزها می‌توانند نسبت به رزرو غرفه و عرضه محصولات اقدام کنند و آثار خود را به دبیر‌خانه جشنواره در فرهنگ‌سرای اشراق شهر قیدار تحویل یا به شماره مجازی 09201420031 ارسال کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر